پرتیکان بذر گستر ، تولید کننده بذر ارقام مختلف سیب زمینی

پرتیکان بذر گستر

 

 

 

تاریخچه شرکت

هسته اولیه شرکت پرتیکان بذر گستر در سال1387 شکل گرفت تا قبل از آن اعضای مجموعه شرکت در زمینه تولید بذر سیب زمینی در شرایط زراعی به صورت وسیع همکاری داشتندکه بعد از تشکیل رسمی شرکت و ایجاد یک مجموعه واحد با برنامه ریزی دقیق تر در مسیر تحقق اهداف خود گام برداشتند. در سال 1392 با توسعه مجموعه گلخانه ها و در سال 1397 با اضافه شدن آزمایشگاه جدید بیوتکنولوژی رویکرد جدیدی در جهت تحقق اهداف شرکت شکل گرفت.

 

 

دیدگاه و رسالت شرکت

دیدگاه و رسالت شرکت ارائه محصول و خدمات مفید به کشاورزان با استفاده از روش های نوین کشاورزی می باشد. تولید داخلی ارقام و همچنین تولید ارقام جدیدتر محصولات کشاورزی متناسب با شرایط اقلیمی کشور از جمله اهدافی ست که از گذشته شرکت تمام توان خود را صرف تحقق آن کرده است.

 

 

خط مشی و کیفیت شرکت

شرکت پرتیکان بذر گستر با اعتقاد جدی به اصل مشتری مداری و با تکیه بر تجربیات ارزشمند و موفق خود آماده خدمتگزاری به جامعه کشاورزی کشور می باشد. نظارت مستقیم موسسه تحقیقات، ثبت و گواهی بذر و نهال به عنوان یک واحد مرجع بر روی تمامی محصولات شرکت، کیفیت محصولات ارائه شده به کشاورزان عزیز را تضمین نموده و همواره تلاش می کند با در نظر گرفتن استانداردهای جهانی از روش های نوین کشاورزی استفاده و کیفیت محصولات را تضمین نماید.

 

 

مسئولیت اجتماعی شرکت

• مسئولیت اجتماعی محیطی: شرکت پرتیکان بذر گستر با استفاده از تولید گیاهان عاری از ویروس به روش بیوتکنولوژی گیاهی مصرف نهاده ها از جمله سموم پرضرر برای انسان، حیوان و محیط زیست را تا حد زیادی کاهش می دهد.

 

• مسئولیت اجتماعی اخلاقی: شرکت پرتیکان بذر گستر با توسعه گلخانه ها و تاسیس آزمایشگاه بیوتکنولوژی در جهت ایجاد اشتغال دانش آموختگان رشته کشاورزی گام بزرگی برداشته است. همچنین از طریق تولید داخلی محصولات پایه کشاورزی از جمله بذور سیب زمینی باعث کاهش خروج ارز از کشور می شود.

 

 

 

 

 

چیزی هست که نیاز داشته باشید بدونید

سئوالات متداول

مزیت مینی تیوبر سیب زمینی نسبت به روش های سنتی تولید بذر چیست؟

 در روش تکثیر بذر با مینی تیوبر که حاصل گیاهچه کشت بافتی عاری از ویروس است اما در روش های سنتی حذف ویروس از غده های سیب زمینی امکان پذیر نیست و باعث می شود در روش سنتی عملکرد به صورت قابل توجهی کاهش یابد.

چگونه سلامت بذر را تشخیص دهیم؟

معمولا مناسب ترین روش برای دانستن اینکه بذرسیب زمینی از لحاظ سلامت در چه وضعیتی هست و در چه کلاس بذری قرار دارد گواهی متصل به کیسه بذر است که توسط موسسه تحقیقات،ثبت و گواهی بذر و نهال صادر میشود اما در سیستم های غیر رسمی ملاک تصمصم گیری سابقه تولید کننده (فروشنده) و کیفیت بذر وی در مزرعه می باشد که در این روش اصولا باید آزمون های سلامت بذر(تست الایزا ویروس) انجام شود.

تفاوت کلاس های بذری از لحاظ کیفیت چیست؟

 کلاس‌های بذری سیب زمینی را میتوان این گونه تقسیم بندی کرد. بذر پیش پایه (مینی تیوبر)، بذر پایه (سوپر)، بذر مادری (سوپر الیت و الیت)، بذر گواهی شده (طبقات بذری  A تا C). میزان بیماری ها و آلودگی ویروسی در کلاس بذری پیش پایه صفرمی باشد و به ترتیب تا بذر گواهی شده میزان آلودگی افزایش می یابد.